«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

میهمانی انسان‌های بی گناه

  • کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
میهمانی انسان‌های بی گناه
حسین ابراهیمی - فعال فرهنگی

همه اشتباه می‌کنند، اما فقط انسان‌های خوب از اشتباه خود عذرخواهی می‌کنند؛ البته انسان‌های خوب علاوه بر این سعی می‌کنند  اشتباهشان را تکرار نکنند. امام حسین (ع) می‌فرماید: «دوری کن از کارى که بخواهی از آن پوزش بخواهى؛ زیرا مؤمن نه بدى می‌کند و نه پوزش می‌خواهد و منافق هر روز بدى می‌کند و پوزش می‌طلبد.» (تحف العقول، ص ۲۴۸)

نام این عذرخواهی درمورد گناه و در پیشگاه الهی، می‌شود توبه و انابه و بازگشت به سوی خداوند که در روایات آمده است خداوند به ملائکه اش دستور می‌دهد گناه بنده اش را تا ساعاتی ثبت نکنند، شاید که توبه کند؛ برای همین گفته اند اگر اشتباهی کردید، سریع عذرخواهی کنید و توبه حقیقی، پشیمانی قلبی و ندامت واقعی است و البته باید برنامه داشته باشیم که دیگر به آن چاله نیفتیم و مواظب باشیم که دوباره از آن سوراخ گزیده نشویم.

ماه مبارک رمضان، فرصت دور شدن از همین چاله‌ها و چاه‌ها و درواقع گناهان است. بسیاری از گناهان باعث می‌شود که ابتدا خود انسان درباره خودش حس خوبی نداشته باشد و از خودش بدش بیاید و در گام بعد، دیگر پیش دیگران، محبوب و عزیز نباشد و به عنوان یک انسان مثبت و آدم خوب به او نگاه نکنند.

بسیاری از آفت‌ها و ناراحتی‌هایی که در زندگی روزمره خودمان و اطرافیانمان گرفتارش هستیم، وقتی که پیگیری و ریشه یابی شان می‌کنیم، می‌بینیم به دلیل گناهانی است که مبتلای آن هستیم. در ماه مبارک رمضان، خداوند سفره‌ای را گسترانیده است برای آنکه کسانی که درپی ترک این اعمال و رفتار نادرست هستند، انگیزه و اراده بیشتری پیدا کنند و بتوانند از این رفتار‌های ناشایست فاصله بگیرند.

همیشه یکی از خبر‌های خوب در این ماه بزرگ و زیبا، کم شدن آمار جرم و جنایت بوده است. اصلا مهمانی خدا یعنی همین؛ همین که بتوانیم از عطر خوش خدایی شدن لذت ببریم و در هوای دل انگیز دوری از زشتی‌ها و گناهان، تنفس کنیم.

بنابراین یکی از اتفاقات مهم در ماه مبارک رمضان، دوری انسان از گناهانی است که او را در دو دنیا خوار می‌کند و از خوبی‌ها دور. رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند: «برای نزدیکی به خدا، اصل قضیه، ترک گناهان است. انجام مستحبات و نوافل و توسلات و دعا و بقیه امور، فرع است.

اصل این است که انسان از صدور گناه و خلاف از خود مانع بشود. این همان تقوا را می‌طلبد. گناه نمی‌گذارد که ما حال دعا و توجه پیدا کنیم. گناه نمی‌گذارد که ما به فکر بازنگری و بازسازی خودمان بیفتیم. کوشش بکنیم از گناه فاصله بگیریم.» ۹۵/۲/۸

از خدای بزرگ می‌خواهیم که توفیق دوری از زشتی‌ها و گناهان و عذرخواهی و توبه حقیقی را در این ماه بزرگ و همه ایام زندگی به ما عنایت بفرماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->